کیفیت یک شعار نیست !

info@bokharshole.com

کاربرد دیگ بخار در تولید یونولیت

قبل از پرداختن به موضوع کاربرد دیگ بخار در تولید یونولیت، بیایید تعریف کنیم که دیگ بخار چیست و چگونه کار می کند. دیگ بخار یک ظرف بسته است که در آن آب یا مایع مناسب دیگری برای تولید بخار داغ، گرم می شود. سپس بخار از آن خارج می شود و برای اهداف مختلفی مانند گرمایش (گرمایش آب، گرمایش مرکزی)، تولید برق، استفاده می شود. حتی برای پخت و پز و سایر مقاصد که می تواند خانگی یا صنعتی باشد.

دیگ بخار، اساساً از مفهوم زودپز پیروی می کند اما به شکلی بزرگتر. از دیگ بخار در مکان های مختلف از مصارف خانگی گرفته تا فعالیت های صنعتی استفاده می شود. سیال به طور کلی در یک سیستم گنجانده می شود و برای تامین بخار از طریق اتصال محصولات احتراق و آب کار می کند.

دیگ ها بر اساس کاربردشان انواع مختلفی دارند. در حالی که دیگ های خانگی کوچک هستند و برای کارهای روزمره خانه استفاده می شوند، دیگ های صنعتی امروزه نقش بزرگی در فرآیند تولید دارند. دیگ های صنعتی نیز می توانند دوستدار محیط زیست باشند اگر سوخت مورد استفاده گاز طبیعی یا انواع دیگر سوخت های غیر مضر باشد. آنها نه تنها عملکرد مطلوب را ارائه می دهند، بلکه به صنایع کمک می کنند تا انتشارات گاز های سمی را که به بدترین شکل ممکن به محیط زیست آسیب می زند، به حد اقل برسانند. در این مقاله به کاربرد دیگ بخار در تولید یونولیت خواهیم پرداخت.

قرن هاست که ما از دیگ ها به اشکال مختلف برای گرم کردن آب یا تولید بخار استفاده می کنیم. دیگ های بخار خانگی و صنعتی اگرچه اهداف متفاوتی دارند، اما جنبه عملیاتی آن مشابه است. بویلرهای صنعتی خوب به دلیل بهره وری انرژی و تولید گرمای انبوه خود که توانایی اجرای فرآیندهای تولید شما را دارند، شناخته شده اند.

از لوکوموتیوهای بخار گرفته تا موتورهای احتراق خارجی گرفته تا نیروگاه ها، برای مصارف مختلف از دیگ های صنعتی استفاده می شود. در ادامه به بررسی و کاربرد دیگ بخار در تولید یونولیت میپردازیم.

کاربرد دیگ بخار در تولید یونولیت
کاربرد دیگ بخار در تولید یونولیت

 انواع دیگ بخار

در کاربرد دیگ بخار در تولید یونولیت باید بگوییم که شکل و اندازه ی دیگ بخاردر ابتدا به کاربرد آن بستگی دارد: موتورهای بخار متحرک مانند لوکوموتیوهای بخار، موتورهای قابل حمل و وسایل نقلیه جاده ای با موتور بخار معمولاً از یک دیگ بخار کوچکتر استفاده می کنند که بخشی جدایی ناپذیر از وسیله نقلیه را تشکیل می دهد. موتورهای بخار ثابت، تأسیسات صنعتی و نیروگاه ها معمولاً دارای یک تأسیسات تولید دیگ بخار جداگانه بزرگتر هستند که با لوله کشی به نقطه استفاده متصل می شود. یک استثنای قابل توجه، لوکوموتیو بدون آتش با نیروی بخار است، که در آن بخار تولید شده جداگانه به گیرنده (مخزن) روی لوکوموتیو منتقل می شود. برای بررسی کاربرد دیگ بخار در تولید یونولیت و در صنایع پلاستیک سازی با ما همراه باشید.

بویلرهای سوخت فسیلی:

تمامی دیگ های صنعتی ایران از سوخت های فسیلی استفاده می کنند. یکی از مواردی که بسیار با اهمیت است، کاربرد دیگ بخار در تولید یونولیت و سایر مواد دیگر است.  استفاده از سوخت های فسیلی برای تولید الکتریسیته دی اکسید کربن زیادی را تشکیل می دهد زیرا گرمای تولید شده از سوزاندن سوخت های فسیلی سه برابر بیشتر از انرژی الکتریکی تولید شده است. با توجه به اثرات منفی که سوخت های فسیلی بر زندگی و محیط زیست ما می گذارد، توصیه می شود مصرف سوخت های فسیلی را کاهش دهیم.

دیگ های فسیلی مختلف عبارتند از:

  1. دیگ های کشتی: این نوع دیگ‌ها از ظرف بسته تشکیل شده‌اند که در آن تبادل حرارت از آن خارج می‌شود و آب در ظرف بخار می‌شود. راندمان آنها کم است – حدود 30٪، که فقط در صنایع با بخار کم فشار استفاده می شود.
  2. بویلرهای لوله آتش: در این بویلرها لوله ها با آب پوشانده شده و گازهای تولید شده از لوله ها عبور می کنند. تبادل حرارت بین آب و محصولات اتفاق می افتد. کوره می تواند داخل یا خارج از دیگ بخار باشد. راندمان دیگ های فایر تیوب حدود 70 درصد است که برای تولید بخار در واحدهای کم فشار استفاده می شود.
  3. بویلرهای لوله آب: در انواع مختلف این دیگ‌ها (شکل 2) تبادل حرارت از طریق تماس گازهای تولید شده با سطح خارجی لوله‌های حاوی آب و بخار و در راه‌های هدایت، جایگزینی و رادیواکتیو صورت می‌گیرد. قطر کوچک لوله‌های بخار و آب که باعث کاهش تنش‌های حرارتی روی لوله‌ها می‌شود، مزیت این دیگ‌ها نسبت به لوله‌های آتش نشانی است که در صنایع پرفشار کاربرد دارند. راندمان آنها حدود 85 تا 95 درصد است. بنابراین اهمیت و کاربرد دیگ بخار در تولید یونولیت بسیار مشخص خواهد بود.

برای خرید دیگ بخار روی لینک کلیک کنید.

کاربرد دیگ بخار در تولید یونولیت

در کاربرد دیگ بخار در تولید یونولیت در ابتدا به تعریف یونولیت میپردازیم. یونولیت (Jonulite) در ایران بنام پلاستوفوم، یونولیت و آکاسیف شناخته می‌شود که نام اصلی آن پلی‌استیرن انبساطی  یا EPS است. در بسیاری از کشورهای آمریکا شمالی این محصول با نام استایروفوم (Styrofoam) شناخته می‌شود.

یونولیت ماده ای سبک و متخلخل و معمولاً سفید که در بسته بندی و عایق کاری کاربرد دارد در بعضی مواقع به آن فیبر سفید نیز می گویند. اما در حقیقت یونولیت نوعی پلیمر سفید رنگ و عایق رطوبت و صدا و دما است که از فرایندهای پتروشیمی تهیه می‌شود.

استفاده از یونولیت ها در موارد مختلفی است که در ادامه به آن میپردازیم و به اهمیت و کاربرد کاربرد دیگ بخار در تولید یونولیت میپردازیم.

برای اطلاع از قیمت دیگ ابگرم روی لینک کلیک کنید.

موارد مصرف یونولیت در ساختمان

در ادامه با توجه به کاربرد یونولیت در موارد مختلف درک کاربرد دیگ بخار در تولید یونولیت برای شما بسیار آشکار خواهد شد.

  • برای تولید بلوک‌های پلاستوفوم سقفی به منظور استفاده به عنوان عایق صوتی و حرارتی در ساختمان‌ها و مکان‌های مختلف در صنعت ساختمان سازی
  • عایق برودتی در یخچالهای صنعتی و سرد خانه ها
  • ساخت انواع فوم‌های بسته بندی و ترموس و یخدان های بزرگ و کوچک
  • استفاده از ورق های پلاستوفومی تا ابعاد 100*200 سانتیمتر و ضخامتهای گوناگون از 4 تا 1000 میلیمتر به عنوان زمینه Background انواع تابلوها مانند تابلوی اعلانات و یا بسیاری از مصارف گوناگون دیگر.
  • ورق در ضخامتهای گوناگون و یا دانه های فوم (گرانول) جهت ساخت اشکال ، انواع طرحها و حروف فارسی و انگلیسی، ساخت ماکت ، تهیه تابلوهای تبلیغاتی و تزئینی و به عنوان فوم ریخته گری و فوم گُل‌سازی در مدارس.

نتیجه

اکثر صنایع به دیگ‌هایی نیاز دارند که به آنها کمک کند تا کسب و کار خود را به خوبی اداره کنند و به عنوان ستون فقرات صنعت خود عمل کنند. نیاز دائمی به گرما یا بخار هرگز از بین نمی رود. بویلرها چه فرآیند تمیز کردن و چه نگه داشتن برخی چیزها در دمای ثابت، نقشی حیاتی در هر زمینه ایفا می کنند. تحقیقات کامل در مورد آنها به شما می گوید که می توان از یک کار کوچک تا ظرفیت بزرگتر استفاده کرد. آینده صنعت بویلر روشن است زیرا نیاز به دیگ بخار همیشه با صنایع تبدیلی در حال رشد افزایش می یابد.

به عنوان یک تولید کننده در صنعت یونولیت سازی شما به دیگ بخار نیاز خواهید داشت چرا که به خوب با مزایای مختلف آن آشنا هستید و به اهمیت و کاربرد دیگ بخار در تولید یونولیت واقف هستید. بنابراین شما میتوانید با مراجعه به وبسایت ما و تماس با مشاورین ما از قیمت و امکانات دیگ های بخار مختلف آگاه شده و نسبت به سفارش و خرید دیگ های بخار بپردازید.

 

 

پیام بگذارید

کلیه فیلدهای مشخص شده با ستاره (*) الزامی است